El  dimarts, 11 d’abril, es va celebrar a Altea la 2a Jornada dels membres de Compromís a les Comarques Centrals Valencianes. L’elecció d’Altea no és a l’ús, sinó que forma part de la reivindicació de Compromís perquè el consorci, d’una vegada per totes, incloga la Marina Baixa dins el consorci, així com la zona de Biar.
Per a la jornada, van assistir Rafa Climent, Conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball; Fran Ferri, Síndic de Compromís a les Corts Valencianes; Gerard Fullana, Portaveu de Compromís a la Diputació d’Alacant; Àgueda Micó, Coordinadora Nacional del BLOC i Secretària d’Organització de Compromís, així com alcaldes i regidors de les comarques implicades, sent Jaume Llinares, alcalde d’Altea, l’amfitrió.
Les Comarques Centrals Valencianes, també conegudes com a Diània o Governació de les Muntanyes, és una part del País Valencià que coincideix amb la històrica província de Xàtiva (segle XIX) i la Governació de Xàtiva (segles XIII-XVIII) i que en l’època contemporània és repartida entre les comarques de la Costera, la Vall d’Albaida, la Safor, la Marina Alta, la Marina Baixa, el Comtat i l’Alcoià.
El Consorci havia estat creat el 2003 però havia caigut en l’oblit. El 2015, amb el canvi de govern, s’ha reivindicat des del PSOE però sobretot per Compromís, com un ens per treballar per estes comarques, tan oblidades i separades pels límits imaginaris provincials.
Compromís manté la seua aposta pel Consorci de les Comarques Centrals Valencianes creant “Compromís Comarques Centrals Valencianes”. Així, formen un òrgan integrat pels membres de Compromís a l’executiva del Consorci, com són el vicepresident primer Josep Antoni Albert, alcalde d’Albaida, la vicepresidenta Cristina Súñer, regidora de Xàtiva; i Marius Ivorra, regidor d’Alcoi, junt als secretaris Comarcals de Compromís de les comarques que comprenen les Comarques Centrals.