El col·lectiu de Compromís per Altea va convidar Lluís Ferrando a explicar quin és el treball que s’està fent des del Govern del Botànic per millorar la legislació urbanística.

L’acte va estar presentat per la regidora d’Urbanisme, Imma Orozco, que va agrair l’assistència d’un públic divers, entre el qual destacava la presència de tècnics vinculats a esta àrea “perquè és una manera que conegueu de primera mà quina és la proposta i que doneu a conèixer al responsable d’esta modificació legislativa la vostra opinió i els vostres dubtes en un moment en què la Llei encara no ha començat el tràmit a les Corts Valencianes”.

Ferrando va fer una intervenció molt esclaridora en la qual va repassar els canvis més importants que es proposen i que van encaminats no només a canviar un model territorial que tots reconeixem com a equivocat sinó a donar solució als problemes reals que es donen en el nostre territori i en la tramitació urbanística i que no havien sigut abordats al llarg dels anys.

En este sentit, el Director General va anunciar la creació d’una plataforma digital que facilite la tramitació administrativa, una reivindicació subscrita per ajuntaments, tècnics i promotors per tal d’agilitzar el procediment que en massa ocasions s’allarga excessivament i fer-lo també més transparent.

D’altra banda, una de les qüestions que més van interessar al públic, com van fer notar en el debat amb què va concloure la xarrada, va ser la solució que es proposa per regularitzar i minimitzar l’impacte de les construccions en sòl no urbanitzable.

Des de Compromís es mostren satisfets pel treball que s’està fent en esta matèria perquè, com va remarcar la regidora d’Urbanisme, “ens dóna ferramentes als ajuntaments i als propietaris per solucionar situacions irregulars que s’han perpetuat i que necessiten una eixida”.