La setmana passada, el portaveu de Compromís a l’Ajuntament de la Vila Joiosa, Josep Castiñeira, va defensar al plenari la proposta de denominació oficial única en valencià de la ciutat.

No es tractava de una proposta feta a corre-cuita. La ciutat de la Vila és l’únic poble de la Marina Baixa amb un topònim oficial que no està exclusivament en valencià (tal i com han fet a Galícia, o a les comarques castellano-parlants).

Per això des de Compromís Marina Baixa denunciem les acusacions fetes pel portaveu del PP de la Vila Joiosa, Jerónimo Lloret, al periòdic ABC: “una medida ideológica más que persigue eliminar la denominación en castellano (…) com una iniciativa sectaria” i que han servit per intoxicar i crear polèmica al voltant d’una qüestió que hauria d’excedir la ideologia. La realitat no és un altra que la de fer oficial el nom amb què la ciutat va néixer i que la gent majoritàriament usa.

La polèmica creada arran de les mentides malintencionades i la manipulació sistemàtica a què ens té acostumants el PP per crear enfrontaments i por, van provocar que el passat dimecres 17 de febrer, Josep Castiñeira fóra agredit verbalment amb insults homòfobs i consignes antivalencianistes. Uns atacs que han sigut provocats des de la ràbia i des de la desinformació.

Des de l’Executiva Comarcal de Compromís Marina Baixa denunciem amb veu forta i clara els atacs feixistes cal al nostre company. No podem ni devem llevar importància a aquests tipus d’atacs i exigim responsabilitat a aquells càrrecs públics que s’han dedicat a crear polèmica on no hi ha.

El Partit Popular de la Vila Joiosa hauria de disculpar-se amb el portaveu de Compromís i amb tot el poble viler per haver utilitzat falsedats en els seus arguments i haver contribuït amb això a què es produïren reaccions desmesurades que han arribat al lamentable atac personal.