L’Ajuntament d’Altea i la regidoria de cultura encapçalada pel nostre company de Compromís, Diego Zaragozí, van convocar el passat mes de novembre els  I Premis de Literatura i Investigació 2017.

S’otorgaran tres premis, el I Premi Altea de Literatura Infantil i Juvenil, el I Premi d’Assaig i Investigació Francesc Martínez i Martínez i el I Premi Carmelina Sánchez-Cutillas de Novel•la i Prosa Creativa. A més, juntament amb estos tres premis s’entregarà anualment el Premi Estela d’Honor que anirà destinat a una persona destacada de la societat i cultura alteana.

‘’Tres propostes amb la finalitat de promoure el conreu de la lectura, l’assaig i la investigació a propòsit del nostre municipi i la promoció de la novel•la i la prosa en valencià en un any molt especial per a Altea, la celebració del 400 aniversari de la Carta de Poblament, per això estos premis són un regal que Altea es mereixia’’, va explicar  Jaume Llinares, alcalde de Compromís, el dia de la seua presentació.

El termini de presentació de les obres finalitzava el passat 31 de gener. En total s’han presentat 62 obres i el veredicte es farà públic en el transcurs d’una gala que es celebrarà el 8 d’abril al Palau Altea a les 20.30 hores.