La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha destacat que “gràcies als canvis que des del Govern del Botànic hem impulsat, des de l’1 de gener de 2019, les ajudes d’emergència per a necessitats bàsiques per a les dones que es veuen amb els xiquets i les maletes al carrer han passat de 200 a 2.200 euros, és a dir, tres vegades el salari mínim interprofessional”.

Oltra ha senyalat que al 2019 es milloraran les ajudes d’emergència per a les víctimes, que passen de 200 a 2.205 euros les quals s’atorguen per a cobrir necessitats bàsiques; de 2.000 a 2.940 per a allotjament; de 500 a 735 euros per a transport o desplaçament i de 2.000 a 2.205 per a seguretat i protecció.

Així mateix, Oltra ha ressaltat el treball que realitza aquesta associació “de supervivents” perquè està composta per “dones que han patit la violència de gènere, que han eixit d’aqueixa situació i el que ara fan és ajudar i acompanyar a altres dones que en aquest moment estan en una situació de violència de gènere”.

Referent a això, la vicepresidenta ha posat l’accent en el fet que, al marge dels recursos que posen a la disposició de les víctimes les Administració Públiques, “acompanyar-les anímicament i moralment en aqueixa situació amb el referent d’una dona que ha eixit d’aqueixa situació és molt important perquè et dibuixa un horitzó quan eres víctima de violència de gènere”.

Precisament, la vicepresidenta ha volgut posar en valor a la societat civil en la seua lluita contra la violència de gènere. En la seua opinió, associacions com “Mujeres con voz”  “fan una contribució imprescindible”, ja que són “l’espill de l’horitzó al qual una dona víctima de violència de gènere pot arribar, que és haver eixit d’aqueixa situació. I això, a vegades, apodera més que un altre tipus de recursos. Per això és important combinar-los. La protecció dels poders públics, però també la implicació de la societat civil”.

La vicepresidenta ha remarcat que aquesta implicació és important per a “sensibilitzar; promocionar la igualtat entre dones i homes; promocionar relacions sanes, relacions afectives entre homes i dones, relacions sanes en pla d’igualtat amb el respecte a la llibertat de l’altre”. Oltra ha posat l’accent que “el teixit associatiu és fonamental en el treball de construcció, al final, d’una societat més igualitària, més justa i més decent”.

Per part seua, la presidenta de l’associació Dones amb Veu de la Marina Baixa, Margarita Luján, ha explicat a la vicepresidenta el projecte d’habitatges que estan portant dirigides a acollir a dones maltractades i als seus fills amb la finalitat que refacen les seues vides.

Luján ha insistit que “una dona necessita ràpidament ajuda”, davant el que “la burocràcia és molt lenta”, per la qual cosa “a través de l’associació aqueixa necessitat se soluciona. Som un recurs més al que ofereixen totes les administracions”.

Fonst: Periòdic Levante